آشنایی با بهترین مرکز فروش تجهیزات ابزار دقیق

زمانی می توان یک فرآیند را کنترل نمود که اطلاعات کاملی از آن فرآیند در دست باشد. تجهیزات ابزار دقیق در تمامی فرآیندها وظیفه نمونه گیری آنی و انتقال اطلاعات به کنترلر را بر عهده دارند. لازم به ذکر است که برای هر فرآیند تجهیزات ابزار دقیق مخصوص آن وجود دارد. در نتیجه برای انتخاب صحیح تجهیزات ابزار دقیق مربوط به هر فرآیند باید ابتدا آن را به طور کامل شناسایی نماییم.
امروزه با توجه به کاربرد روز افزون علم کنترل و غیرقابل اجتناب بودن استفاده از تجهیزات اندازه گیری، این تجهیزات در زمینه های مختلفی مانند صنایع نظامی، هوافضا، کشتی سازی، ژئوتکنیک و کنترل فرآیند کاربرد دارند. در این محتوا قصد داریم تا بهترین مرکز فروش تجهیزات ابزار دقیق را به شما سروران معرفی کنیم.

جهت مطالعه و بهره برداری از مطالب ذیل با ما همراه باشید.

ابزار دقیق چیست؟

به وسایل و ابزارهای (الکترونیکی، الکتریکی و پنوماتیکی) صنعتی که برای کنترل و اندازه گیری دقیق کمیت های فیزیکی در صنایع و کارخانه های مختلف به کار برده می شوند، تجهیزات ابزار دقیق می گویند. لازم به ذکر است که برخی از این تجهیزات برای اندازه گیری جریان سیالات درون مخزن کاربرد دارند. برخی دیگر از آن ها نیز کار سرعت سنجی و رطوبت سنجی را انجام می دهند. با توجه به نیازهای صنعتی ابزار دقیق شامل موارد زیر می شوند:

  1. سنسورها
  2. ترانسمیترها
  3. کنترلرها
  4. ترانسدیوسر
  5. رکوردر
  6. نمایشگرها
  7. و …

انواع تجهیزات ابزار دقیق

انواع تجهیزات ابزار دقیق و کاربرد آن ها عبارتند از:

۱. سنسور:

هر وسیله ای که قادر به اندازه گیری و تبدیل کمیت های فیزیکی به الکتریکی باشد، سنسور نامیده می شود. برای مثال وظیفه یک سنسور دما اندازه گیری مقدار دما و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی می باشد.

۲. ترانسمیتر:

به طور کلی به تجهیزاتی که عمل اندازه گیری، تبدیل و تقویت سیگنال ها را در یک مجموعه انجام می دهند، ترانسمیتر می گویند. ترانسمیترها تجهیزاتی هستند که در پروسه های بزرگ صنعتی کاربرد زیادی دارند. چرا که فاصله ترانسمیترها از اتاق های کنترل بسیار زیاد بوده و فقط استفاده از ترانسمیتر است که در این شرایط منطقی به نظر می رسد.

بهترین مرکز فروش تجهیزات ابزار دقیق - ایمن کنترلز
ایمن کنترلز بهترین مرکز فروش تجهیزات ابزار دقیق در تهران

۳. ترانسدیوسر:

این ابزار در واقع مبدل های سیگنال های خروجی سنسورها به سیگنال های استاندارد هستند. برای مثال استفاده از یک ترموکوپل با خروجی هایی در حد میلی ولت در صنعت کاملاً اشتباه بود. چرا که در این مواقع می توان از مبدل ترموکوپل به سیگنال ۰ – ۱۰ ولت استفاده نمود. در واقع ترانسدیوسرها یک مبدل هستند.

۴. نمایشگر:

برای نمایش مقدار پارامتر های اندازه گیری شده تجهیزات ابزار دقیق باید از نمایشگر هایی که ورودی های آن ها استاندارد می باشد استفاده کرد. برای مثال برای نمایش مقدار فشار یک سنسور و یا مقدار دمای اندازه گیری شده توسط سنسور از نمایشگر هایی باید استفاده کرد که همان سنسور را پشتیبانی کرده و یا ورودی های استانداردی همچون ۰ – ۱۰ ولت، ۴ – ۲۰ میلی آمپر را پشتیبانی می کنند.

۵. کنترلر:

مرحله بعد از اندازه گیری کنترل می باشد. تصور کنید در یک پروسه قصد کنترل دمای یک مخزن آب را دارید، المان ها و تجهیزاتی که برای این کار نیاز دارید به شرح زیر می باشد:

  1. کنترلر
  2. ترانسمیتر دما
  3. کنترل ولو (میزان انرژی گرمایشی را کنترل می کند.)

قسمت های تشکیل دهنده ابزار دقیق

از جمله قسمت های تشکیل دهنده ابزار دقیق عبارتند از:

اندازه گیرها

قسمت اندازه گیر ابزار دقیق، مقدار دقیق عنصر مورد نظر را اندازه گیری می کند. پارامترهای مختلفی در صنایع برای کنترل اندازه گیری می شود. مهم ترین پارامتر هایی که در صنعت برای کنترل اندازه گیری می شود عبارتند از:

  1. اندازه گیری فشار (measurement of the pressure)
  2. اندازه گیری درجه حرارت (measurement of the temperature)
  3. اندازه گیری جریانات سیالات (measurement of flow)
  4. اندازه گیری ارتفاع مایعات (measurement of the level)

کنترل کننده ها

کنترلر یا کنترل کننده ها مغز متفکر سیستم های کنترلی می باشند. خروجی ها یا سیگنال های اندازه گیری توسط ترانسمیتر به کنترلر، انتقال می یابند. در واقع کنترلر به کمک این اطلاعات و بر اساس تابعی که برای آن تعریف شده است، تصمیمات لازم برای عکس العمل مورد نیاز را بگیرد. کنترل کننده با مقایسه سیگنال اندازه گیری با مقدار مطلوب و انجام محاسبات لازم، مقادیر متغیر های تنظیم شونده را تعیین می کند. ورودی کنترل کننده سنسورها و ترانسمیترها و … می باشد.

محرک ها (ادوات خروجی)

محرک ها ادواتی هستند که سیگنال خروجی را از قسمت کنترل کننده می گیرد و متناسب با این سیگنال ها عمل می کند. از عمده ادوات خروجی می توان به شیرهای کنترل و الکتروموتورها اشاره نمود. این ادوات با عملکرد خود باعث کنترل پارامتر های اندازه گیری شده در مقدار مطلوب و مورد نظر می شوند. این ادوات انواع مختلفی دارند.

بهترین مرکز فروش تجهیزات ابزار دقیق - ایمن کنترلز
خرید تجهیزات ابزار دقیق از ایمن کنترلز با قیمت مناسب

خرید از بهترین مرکز فروش تجهیزات ابزار دقیق

قیمت تجهیزات ابزار دقیق با توجه به میزان دقت و حساسیت آن ها متفاوت است. لازم به ذکر است که کشور سازنده تجهیزات ابزار دقیق نیز در قیمت آن محصول موثر می باشد.
بهترین مرکز فروش تجهیزات ابزار دقیق در تهران ایمن کنترلز می باشد. این مجموعه طرف قرارداد با برترین برند های تجهیزات ابزار دقیق در جهان می باشد. لازم به ذکر است که تمامی محصولات این مجموعه از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار می باشد.

جمع بندی

ابزار دقیق امکان کنترل و اندازه گیری فرآیند‌ های صنعتی را فراهم می کند. استفاده مناسب از تجهیزات ابزار دقیق و تمام زیر دسته های آن این امکان را به افراد می دهد تا فرآیند‌ های صنعتی خود را در اوج بهره وری اجرا کنند.

همانطور که پیش تر ذکر کردیم بهترین مرکز فروش تجهیزات ابزار دقیق در تهران ایمن کنترلز است. این شرکت با بیش از ۱۰ سال تجربه کاری در زمینه طراحی و اجرای انواع تجهیزات ابزار دقیق آماده خدمت رسانی به شما سروران گرامی می باشد. شما بزرگواران می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و تامین تجهیزات ابزار دقیق با مشاوران ما در ارتباط باشید.

قدردان همراهی همیشگی شما عزیزان هستیم
تحریریه ایمن کنترلز

راه های ارتباطی

آدرس دفتر مرکزی : تهران – سهروردی – خیابان بهار شیرازی – رو به روی اداره پست – مجتمع امین – طبقه ۷ – واحد ۲۷

۰۲۱۸۸۸۱۱۱۳۲

۰۲۱۸۸۳۴۴۱۱۲

۰۹۱۲۹۲۲۳۳۰۶

۰۹۱۲۹۵۳۶۴۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *