مرکز خرید دتکتور شعله ضد انفجار

همانطور که مستحضر هستید دتکتور های شعله در سیستم های اعلام حریق، تشخیص دهنده امواج حاصل از شعله آتش هستند. این دتکتورها دارای سرعت و دقت بسیار بالا می باشند. از این رو اغلب در مکان های بزرگ و صنعتی کاربرد دارند. این نوع دتکتور در دو مدل دتکتور شعله ضد انفجار و دتکتور شعله معمولی تولید می شود. ما در این محتوا قصد داریم تا بهترین مرکز خرید دتکتور شعله ضد انفجار را به شما سروران معرفی نماییم.

جهت مطالعه محتوای ۴ دقیقه ای با ما همراه باشید.

دتکتور شعله چیست؟

دتکتور های شعله نوعی سنسور طراحی شده جهت تشخیص وجود آتش و یا شعله می باشند. این دتکتورها شعله را تشخیص داده و از وقوع حوادث بعدی جلوگیری خواهند کرد. پاسخ به شعله تشخیص داده شده بستگی به نوع تجهیزات هشدار دهنده دارد. این تجهیزات می تواند شامل آژیرها یا چراغ های هشدار دهنده باشند.

از سوی دیگر مکانیسم دتکتور شعله ضد انفجار طوری طراحی شده است تا با ارسال سیگنال به PLC اقدامات بعدی همچون غیرفعال کردن خطوط مختلفی همانند سوخت یا فعال شدن سیستم اطفاء حریق و … را انجام دهد. دتکتور های شعله در بیشتر اوقات به علت مکانیزم های مورد استفاده جهت تشخیص شعله، می توانند سریع تر و دقیق تر از سایر دتکتورها عمل کنند.

خرید دتکتور شعله ضد انفجار - ایمن کنترلز
خرید انواع دتکتور شعله با تخفیف ویژه – ایمن کنترلز

کاربرد دتکتور های شعله

از جمله مکان هایی که دتکتور های شعله در آن ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  1. صنایع هوایی و فضایی
  2. پالایشگاه ها
  3. انبارها و مخازن سوخت
  4. صنایع شیمیایی
  5. موتورخانه های حرارتی
  6. انبار های چوب و کاغذ

انواع دتکتور های شعله (flame detector)

دتکتور های شعله را بر اساس این که کدام طیف از امواج الکترومغناطیسی را تشخیص می دهند در ۴ دسته، تقسیم بندی می کنند که عبارتند از:

  1. دتکتور شعله مادون قرمز (IR)
  2. دتکتور شعله ماوراء بنفش (UV)
  3. دتکتور شعله دوگانه (UV/ IR)
  4. دتکتور شعله مادون قرمز سه گانه (IR 3)

لازم به ذکر است که دتکتور های شعله را با توجه به مکانی که می توان از آن ها استفاده نمود در دو نوع دتکتور شعله معمولی و دتکتور شعله ضد انفجار دسته بندی می شوند.

دتکتور شعله ضد انفجار (Ex-proof flame detector)

این نوع دتکتور های شعله ای دارای درجه حفاظت بوده و مناسب مکان هایی با احتمال انفجار می باشد. برای مثال می توان به ایمنی در برابر جرقه های الکتریکی که ممکن است منجر به انفجار شوند، اشاره نمود.

ویژگی های دتکتور شعله ضد انفجار

از جمله ویژگی های دتکتور شعله ضد انفجار که می توان به آن ها اشاره نمود، عبارتند از:

  1. طراحی چند طیفی برای تشخیص انواع شعله ها در مسافت طولانی
  2. مجهز به شیشه گرم شده برای مقابله با میعانات و کشف بهتر
  3. دارای انواع گواهینامه های استاندارد معتبر اروپایی و آمریکایی
  4. مناسب برای انواع زون های ۱ و ۲ با بخارات گروه گازی IIC
  5. مناسب برای انواع زون های ۲۱ و ۲۲ با نوع گرد و غبار IIIC
  6. حساسیت بالا برای اطمینان از صحت کشف شعله
  7. با دوام و مقاوم در انواع آب و هوا
  8. مجهز به پروتکل (HART)
  9. مجهز به خروجی چندگانه
  10. رنج ۰ تا ۲۰ میلی آمپر
خرید دتکتور شعله ضد انفجار - ایمن کنترلز
خرید دتکتور شعله ضد انفجار از ایمن کنترلز با قیمت مناسب
کاربرد دتکتور های شعله ای

از دتکتور های شعله ای در اتاق رنگ، پمپ های بنزین و گاز، سایت های نفت و گاز و پتروشیمی، محل ذخیره سوخت، انبار مواد محترقه، نیروگاه های برق، نیروگاه های هسته ای، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع بازیافت، معادن و صنایع وابسته استفاده می شود.

نحوه تست دتکتور شعله ای

با توجه به این که در بعضی از محیط ها به علت موقعیت حساس و خطر آفرین بودن امکان تست دتکتور شعله، توسط خود شعله وجود ندارد، برای این کار از شبیه ساز استفاده می شود. لازم به ذکر است که شبیه سازها دو نوع هستند. از جمله آن ها شبیه ساز تشعشعات مادون قرمز یک گانه، دو گانه، سه گانه و شبیه ساز ترکیبی مادون قرمز و فرابنفش می باشد که این شبیه سازها را می توان از فاصله ۹ تا ۱۲ متری استفاده کرد.

نکات خرید دتکتور شعله ای

برای خرید انواع دتکتور شعله ای ابتدا باید نوع و ابعاد محیط را مشخص کنیم. همچنین باید به این نکته توجه کنیم که شعله ما ممکن است در اثر چه موادی ایجاد شود. علاوه بر آن، باید این نکته را نیز در نظر گرفت که چه تشعشع دیگری ممکن است به آن اضافه شود. همچنین مواردی که ممکن است بین حریق و دتکتور حائل ایجاد کند مهم است. باید با توجه به شرایط بسنجیم که زمان مورد نیاز برای پاسخ و اعلام حریق چقدر باشد یا سرعت پاسخ به شعله در دتکتور و سیستم مرتبط چقدر خواهد بود.

قیمت خرید دتکتور شعله ضد انفجار

دتکتور شعله گران ترین دتکتور آتش نشانی و سیستم اعلام حریق می باشد. این دتکتور بسته به معمولی بودن یا ضد انفجار بودن و جنس بدنه و نوع امواج تشخیصی، قیمت های مختلفی دارد. دتکتور های شعله ضد انفجار از نوع معمولی گران تر هستند. همچنین از تاثیر برند بر قیمت نمی توان چشم پوشی کرد.

چه چیزی می تواند مانع تشخیص دتکتور شعله شود؟

محیط های صنعتی اغلب دارای عناصری هستند که می توانند مانعی برای کارکرد دتکتور شعله باشند. برای مثال، جمع شدن یخ روی لنز دتکتور شعله IR دامنه تشخیص آن را محدود خواهد کرد. جمع شدن روغن روی دتکتور شعله UV دامنه دید آن را کاهش می دهد. موانع دیگر همچون لوله ها، پارتیشن بندی ها، تهویه هوا و … منطقه دید نوری را مسدود خواهند کرد. توجه داشته باشید که اگر آتش سوزی در سوی دیگر پارتیشن شروع شود، قابل تشخیص برای دتکتور شعله نیست.

کلام آخر

یکی از بهترین مراکز خرید دتکتور شعله ضد انفجار در تهران ایمن کنترلز می باشد. این مجموعه در زمینه طراحی و تامین تجهیزات ابزار دقیق، ضد انفجار و اعلان حریق فعالیت می کند. لازم به ذکر است که تمامی تجهیزات این مجموعه از کیفیت بالا و قیمت مناسب و مقرون به صرفه برخوردار می باشد. شما سروران گرامی می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید دتکتور شعله ضد انفجار با مشاوران ما در ارتباط باشید.

با تشکر از همراهی شما سروران گرامی
تحریریه ایمن کنترلز

راه های ارتباطی

آدرس دفتر مرکزی : تهران – سهروردی – خیابان بهار شیرازی – رو به روی اداره پست – مجتمع امین – طبقه ۷ – واحد ۲۷

۰۲۱۸۸۸۱۱۱۳۲

۰۲۱۸۸۳۴۴۱۱۲

۰۹۱۲۹۲۲۳۳۰۶

۰۹۱۲۹۵۳۶۴۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *