استفاده از سیستم آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق و نصب آن ها در حفظ امنیت فضا های مختلف در برابر آتش سوزی امری الزامی است که می بایست با توجه یه قوانین و مقررات هر فضایی با توجه به نوع کاربری آن رعایت شود. آژیر اعلام حریق وسیله ای است که با تولید صدای تنظیم شده برای آن به صورت شنیداری در زمان های آتش سوزی و اضطراری اعلام خطر می کند. این وسیله هم در داخل و هم در خارج از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و می بایست در مکان های مناسبی نصب شود. صدای این آژیر ها از نظر نوع و میزان صدای صوتی که پخش می کنند و همچنین نوری که فلاشر ها ساطع می کند قابل تنظیم است. آژیر و آژیر فلاشر بر روی دیوار یا سقف در فضای مناسب نصب می شود و به صورت الکترونیکی عمل می نماید. نکته ای که در نصب این آژیر ها در تمامی فضاها مشترک می باشد این است که در صورت دیواری بودن باید آن ها را حداقل دو متر بالا تر از سطح زمین نصب نمود. در محیط هایی با آلودگی صوتی بالا و همچنین محیط های ساکت می توان صدای این آژیر ها را تنظیم نمود.
آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق
استفاده از سیستم آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق در تمام ساختمان‌های مسکونی، تجاری، تفریحی، درمانی و... ضروری است و برای حفظ امنیت مالی و جانی افرادی که در این ساختمان‌ها ساکن هستند و یا رفت‌وآمد می‌کنند موردنیاز است. اجزای تشکیل‌دهنده این سیستم شامل دستگاه‌های هشداردهنده، دستگاه‌های اعلام حریق، کنترل هیئت‌رئیسه جهت تنظیمات موردنیاز، منبع تغذیه و پشتیبان هست. آژیر و فلاشر آژیر اعلام حریق مهم‌ترین قسمت های یک سیستم اعلام حریق می باشد که در هنگام وقوع آتش سوزی به آگاه کردن افراد می پردازد. تنظیمات این سیستم می بایست طوری باشد که به خوبی و با سرعت بالا بتواند افراد را از خطر موجود آگاه نماید این موضوع کمک می کند تا افراد در مواقع اضطراری که نیاز به تخلیه محل می باشد در زمان مناسب اقدام نماید و زمان کافی را داشته باشند. آژیر ها معمولاً از طریق ایجاد صوت و آژیر فلاشر ها معمولاً از طریق ایجاد ترکیبی از صوت و نور که نشان دهنده خطر است افراد را با خبر می سازند.

آژیر فلاشر اعلام حریق می تواند انواع مختلفی از جمله با فلاشر گردان، چشمک زن و ثابت باشد که متناسب با کاربری فضا انتخاب می شوند. شدت نور این فلاشر ها حداقل ۱۵ کندلا می بایست باشد و سرعت نور هشدار دهنده آن ها می بایست بیش از ۲ هرتز در ثانیه باشد. این تجهیزات معمولاً در فضا هایی مانند راه پله، پاگرد، بالای درب ها و راه رو ها نصب می شوند.

انواع مختلف آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق

این سیستم ها انواع مختلفی دارد تا راحت تر بتوان در هر فضایی متناسب با شرایط محیطی از آن استفاده نمود. به طور کلی آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق به دو دسته متعارف و آدرس پذیر تقسیم می شود که کارایی این دو را در ادامه شرح خواهیم داد.
آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق
آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق

خرید آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق

سیستم آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق دارای انواع مختلفی که هر کدام دارای تنظیماتی نیز هستند. این تنظیمات از جمله صدای آن ها است که باید با توجه به شرایط محیطی که سیستم اعلام حریق در آن نصب شده است در نظر گرفته شود. برای مثال میزان صدای این سیستم از جمله مواردی است که باید در تنظیمات آن سر و صدای محیط را در نظر گرفت. حداقل صدایی که یک آژیر فلاشر باید تولید کند حدود ۶۵ دسی بل می باشد که میزان این صدا در فضا های مختلف فرق می کند؛ اما به طور کلی میزان صدای آژیر اعلام حریق می بایست ۵ دسی بل بالا تر از صدای موجود در فضایی باشد که این سیستم در آن جا نصب می شود. انواع مختلفی از آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق در بازار وجود دارد که می بایست با توجه به شرایط محیطی انتخاب شوند. هر کدام از این سیستم ها نحوه نصب متفاوتی دارند که باید قبل از خرید آن را در نظر گرفت.
اگر اطلاعات شما در زمینه سیستم های اعلام حریق کامل نیست می توانید با مراجعه به شرکت های مختلف و گرفتن مشاوره از متخصصین این شرکت ها بهترین نوع آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق را برای خود انتخاب نمایید.
آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق
آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق

قیمت آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق

قیمت سیستم آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق طبق ویژگی ها و ساختاری که در آن استفاده شده است متفاوت می باشد. طبیعی است که هر چقدر فضایی بزرگ باشد به سیستم اعلام حریق پیشرفته تری نیاز دارد که همین پیشرفته بودن می تواند به دلیل داشتن آپشن های اضافه ای نسبت به سیستم های اعلام حریق قدیمی افزایش قیمت داشته باشد؛ اما به طور کلی استفاده از آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق پیشرفته طبق فناوری روز می تواند امنیت فضای شما را بالا ببرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *