بهترین فروشگاه همواره تخفیف ابزار دقیق در تهران

همانطور که می دانید امروزه عرصه صنعت و ابزار دقیق را نمی توان از هم جدا نمود. در واقع می توان گفت که ابزار دقیق قلب تپنده پروزه های صنعتی می باشد. از این رو تصور صنعت بدون ابزار دقیق و کاربردهای آن، دشوار است.
در این محتوا قصد داریم تا بهترین فروشگاه همواره تخفیف ابزار دقیق در تهران را به شما سروران گرامی معرفی نماییم.

جهت مطالعه محتوای ذیل با ما همراه باشید.

ابزار دقیق چیست؟

ابزار دقیق نوعی زیر ساخت برای سیستم کنترل و اتوماسیون شامل ابزاری همچون فلومتر، فلوکنترلر، کنترلر فشار، پمپ، دتکتورگازیف ژنراتور، راکتور آزمایشگاهی و … می باشد. با کمک این ابزار امکان اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامتر های مهم فیزیکی مثل دما، فشار، فلو، سطح مایعات و … در پروسه های صنعتی به شکلی دقیق فراهم شده است.

اجزای تشکیل دهنده ابزار دقیق

به طور کلی این ابزار از سه بخش زیر تشکیل شده است که در ادامه به شرح آن ها پرداحته ایم:

  1. اندازه گیری پارامتر های مختلف
  2. کنترل پارامترها و پردازش مقادیر اندازه‌گیری شده توسط تجهیزات کنترلی
  3. ارسال پاسخ مناسب به تجهیزات کنترل کننده توسط محرک ها

به طور کلی این ۳ فرآیند در کنار یکدیگر سیستم مکمل هستند که آن را سیستم کنترل اتوماتیک می نامند. وظیفه آن ها نیز انجام کنترل بر فرآیندی در یک مجموعه عملیاتی می باشد.

اندازه‌ گیری:

این قسمت میزان کمیت مورد نظر را اندازه گیری می کند. در صنایع پارامتر های مختلفی جهت کنترل اندازه گیری می شود. از جمله این پارامترها عبارتند از:

  1. فشار
  2. درجه حرارت
  3. جریان سیالات
  4. ارتفاع مایعات
  5. سرعت
  6. لرزش

کنترل کننده ها:

پیش از نرم افزاری شدن این ابزارها، کنترل در صنعت به‌ صورت دستی و توسط عوامل انسانی انجام می شد. اما با اختراع ترانزیستور و کارت های الکترونیکی برای کنترل، استفاده از عوامل انسانی به طرز چشمگیری کاهش یافت.
با ورود کامپیوترهای صنعتی به نام PLC، واحدها به آسانی کنترل می شدند. امروزه کنترل کننده های جدیدی به نام سیستم کنترل کننده توزیع پذیر (DCS) و کنترل کننده های فازی (FCD) وارد حوزه صنعت شده و وظیفه کنترل را به دست گرفته اند. ماشین های سیار از جمله این کنترل کننده ها هستند.

محرک ها:

محرک ها ابزار هایی هستند که سیگنال خروجی را از قسمت کنترل کننده گرفته و متناسب با این سیگنال عمل می کنند. از عمده ابزار های خروجی می توان به شیرهای کنترل و الکتروموتورها اشاره نمود. این ابزارها کمک می کنند تا پارامتر های قابل ‌اندازه گیری را در مقدار مطلوب مورد نظر نگه دارند.

فروشگاه همواره تخفیف ابزار دقیق در تهران - ایمن کنترلز
بهترین فروشگاه ابزار دقیق در تهران – ایمن کنترلز

انواع تجهیزات ابزار دقیق ( فروشگاه همواره تخفیف ابزار دقیق در تهران )

از جمله تجهیزات ابزار دقیق عبارتند از:

سنسور

به هر وسیله ای که قادر به اندازه گیری و تبدیل کمیت های فیزیکی به الکتریکی باشد، سنسور می گویند. وظیفه یک سنسور دما اندازه گیری مقدار دما و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است.

ترانسمیتر

ترانسمیترها به طور کلی به تجهیزاتی گفته می شود که عمل اندازه گیری (سنسور)، تبدیل و تقویت سیگنال ها را در یک مجموعه انجام می دهند. در واقع می توان گفت ترانسمیترها تجهیزاتی هستند که در پروسه های بزرگ صنعتی کاربرد زیادی دارند. چرا که فاصله ترانسمیترها از اتاق های کنترل بسیار زیاد بوده و تنها استفاده از ترانسمیتر است که در این شرایط منطقی به نظر می رسد.

ترانسدیوسر

ترانسدیوسرها مبدل های سیگنال های خروجی سنسورها به سیگنال های استاندارد هستند. برای مثال استفاده از یک ترموکوپل با خروجی هایی در حد میلی ولت در صنعت کاملاً اشتباه بود. چرا که در این مواقع می توان از مبدل ترموکوپل به سیگنال ۰ – ۱۰ ولت استفاده کرد. در کل می توان گفت که ترانسدیوسرها یک مبدل هستند.

نمایشگر

جهت نمایش مقدار پارامتر های اندازه گیری شده تجهیزات ابزار دقیق باید از نمایشگرهایی که ورودی های آن ها استاندارد می باشد استفاده کرد. برای نمایش مقدار فشار یک سنسور و یا مقدار دمای اندازه گیری شده توسط سنسور از نمایشگرهایی باید استفاده کرد که همان سنسور را پشتیبانی کرده و یا ورودی های استانداردی همچون ۰-۱۰ ولت، ۴-۲۰ میلی آمپر را پشتیبانی می کنند.

کنترلر

مرحله بعد از اندازه گیری کنترل است. فرض کنید شما در یک پروسه قصد کنترل دمای یک مخزن آب را دارید. المان ها و تجهیزاتی که برای این فرآیند نیاز دارید به شرح ذیل می باشد:

کنترلر، ترانسمیتر دما و کنترل ولو که میزان انرژی گرمایشی را کنترل نماید. این انرژی می تواند حرارت آتش باشد که کنترل ولو وظیفه کنترل گاز ورودی را بر عهده دارد و یا انرژی تامین کننده می تواند گرمای بخار باشد که کنترل ولو مقدار دبی عبور بخار را کنترل می کند.

عنصر نهایی

عنصر نهایی، همانطور که از نامش مشخص است، مرحله پایانی هر پروسه را انجام می دهد (البته اگر پروسه کنترل باشد). لازم به ذکر است که در پروسه های مختلف این عنصر نهایی متفاوت است. برای مثال ممکن است در یک پروسه عنصر نهایی یک کنترل ولو باشد و در پروسه ای دیگر یک موتور الکتریکی باشد. در واقع عملگرها همان عنصر نهایی هستند.

فروشگاه همواره تخفیف ابزار دقیق در تهران - ایمن کنترلز
خرید ابزار دقیق با قیمت مناسب از ایمن کنترلز

هدف اصلی ابزار دقیق

به طور کلی امروزه هدف اصلی هر تولید کننده ای دستیابی به ایمن ترین و حداکثر تولید از تجهیزات، ماشین آلات و دستگاه های آن ها است. برای رسیدن به این هدف یکی از مهم ترین مراحل نصب ابزار دقیق است.

امروزه در کارخانه ها بسیاری از ترنسمیتر، گیج ها، ترول ها، شیرآلات کنترل، موتورها، شیر های برقی و … را می بینیم. این تجهیزات در واقع همان ابزار دقیق هستند.

اما نکته مهم تر این است که این ابزار نمی توانند خودشان به تنهایی کاری انجام دهد. در وافع می توان گفت که به برخی از مغزها نیاز دارند که بتواند به طور مداوم خوانش های ارائه شده توسط آن را کنترل کند.

بر این اساس برای کار با عناصر کنترل نهایی مانند سوپاپ ها، موتورها و … اقدامات لازم را انجام می دهد.

جمع بندی

ایمن کنترلز فروشگاه همواره تخفیف ابزار دقیق در تهران می باشد. در این فروشگاه انواع تجهیزات ابزار دقیق با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به شما عزیزان ارائه می شود.

شما سروران گرامی می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان، تامین و فروش تجهیزات ابزار دقیق و استعلام هزینه ها با مشاوران ما در ارتباط باشید.

منتظر شنیدن صدای گرم و حضور سبزتان هستیم.

با تشکر از همراهی شما سروران گرامی
تحریریه ایمن کنترلز

راه های ارتباطی با ما

آدرس دفتر مرکزی : تهران – سهروردی – خیابان بهار شیرازی – روبروی اداره پست – مجتمع امین – طبقه ۷ – واحد ۲۷

۰۲۱۸۸۸۱۱۱۳۲

۰۲۱۸۸۳۴۴۱۱۲

۰۹۱۲۹۲۲۳۳۰۶

۰۹۱۲۹۵۳۶۴۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *