مرکز فروش انواع شیر برقی

شیر برقی یا سلونوئید ولو (Solenoid Valve) وسیله ای است که برای کنترل جریان مایعات و گازها به کار برده می شود. این شیر دارای یک بدنه فلزی و یک بوبین می باشد. بوبین، یک سیم پیچ با خاصیت مغناطیسی بالا می باشد. با تحریک کردن بوبین، میدان مغناطیسی بزرگی ایجاد شده و با وارد کردن نیرو به یک پیستون یا یک آرمیچر، تغییراتی ایجاد می شود. ما در این محتوا قصد داریم تا بهترین مرکز فروش انواع شیر برقی را به شما سروران گرامی معرفی کنیم.

جهت مطالعه و بهره برداری از مطالب ذیل با ما همراه باشید.

شیر برقی چیست؟

شیر برقی را که با نام سلونوئید ولو نیز می شناسند در سایزها و کاربردهای گوناگونی تولید شده و به بازار عرضه می شود. این ابزار در موارد صنعتی بیشترین کارایی را دارد. شیر برقی وسیله ای می باشد که عبور و عدم عبور انواع سوخت را به وسیله برق تحت کنترل قرار می دهد. عملکرد شیر برقی شبیه به کنتاکتور بوده که برای عملکرد خود نیاز به برق دارند و به وسیله وصل شدن برق به بوبین عمل قطع و وصل انجام می دهد.

شیر برقی از فلز تهیه و ساخته شده است. این وسیله در جهت تنظیم جریان سیال داخل مدار به کار گرفته می شود. لازم به ذکر است که شیر برقی با باز و بسته کردن دریچه جریان، سوخت را کنترل می کند. انواع مختلف شیر برقی در بازار موجود بوده که عملکرد و طرز کار آن به نوع آن بستگی دارد. برای مثال با استفاده از شیر برقی در مشعل گازی می توان مقدار جریان سوخت گاز را به داخل محفظه احتراق کنترل و تنظیم نمود.

فروش انواع شیر برقی - ایمن کنترلز
فروش انواع شیر برقی با قیمت مناسب توسط ایمن کنترلز

از دیگر موارد استفاده این وسیله می توان به مصارف مختلف از قبیل اتوماسیون صنعتی، زمین کشاورزی و کارخانه ها اشاره کرد. شیر برقی در این مکان ها برای کنترل ورود انواع سوخت همچون مواد نفتی، آب، مواد شیمایی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه عملکرد شیر برقی چگونه است؟

در واقع شیر برقی از دو قسمت اصلی شیر و بوبین تشکیل شده است. بوبین با یک فنر روی شافت مونتاژ می شود. این شیر دارای یک مجرابند معمولاً به شکل دیافراگم و سوزنی که به شافت متصل است. بوبین روی این شافت نصب می شود و با اتصال بوبین به نیروی محرکه الکتریکی درون بوبین یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود. این میدان مغناطیس (سیم پیچ و آرمیچر) نیروی ایجاد شده را به نیروی مکانیکی تبدیل کرده و با تحریک فنر، شافت و مجرابند را جا به جا می کند.

انواع شیر برقی

انواع شیر برقی با توجه به نوع کاربری، نوع سیال آب، هوا، گاز، روغن، گازوئیل و … می توان دسته بندی نمود که در ادامه به طور کامل آن ها را شرح خواهیم داد.

شیر برقی آب

شیر برقی آب یکی از پر مصرف ترین شیر آلات می باشد. این مدل از شیر های برقی با توجه به نوع آب سرد و گرم دارای پکینگ مختلفی می باشند. لازم به ذکر است که این شیر آب در دو جنس برنجی و چدنی تولید و استفاده می شوند. سلونوئید ولو آب معمولاً به حالت ۲/۲ می باشند. لازم به ذکر است که نوع مجرابند برای سیال آب معمولاً به صورت دیافراگمی می باشد که در دو حالت نرمالی اوپن و نرمالی کلوز برای تاسیسات ساختمان، صنعتی و مصارف کشاورزی و … استفاده می شوند.

شیر برقی گاز

سلونوئید ولو گاز برای سیال های گاز شهری و گاز ترش و گاز های دیگر استفاده می شود. مهم ترین قضیه در نوع سیال گاز اطمینان از استاندارد بودن این شیر می باشد. برای سیال های گاز که قابلیت انفجار و بروز حادثه را دارند باید بوبین ضد انفجار یا همان EX نصب شود. این کار باعث می شود تا با جلوگیری از نشتی، از ایجاد جرقه و حادثه جلوگیری کرد. جنس بدنه شیر برقی گاز معمولاً از جنس استیل یا برنز می باشد. اما در حالتی همچون گاز ترش از جنس های مونل و اینکونل نیز استفاده می شود.

شیر برقی بخار

برای سیال بخار با توجه به فشار و درجه حرارت در جنس های برنجی و استیل با بوبین برقی مونتاژ می شوند. همچنین با دو نوع مجرابند دیافراگمی و سوزنی استفاده می شود. در حالتی که درجه حرارت بخار بالا باشد، باید از پکینگ نسوز استفاده شود.

فروش انواع شیر برقی - ایمن کنترلز
فروشنده انواع شیر برقی در تهران – ایمن کنترلز

شیر برقی هیدرولیکی

سلونوئید ولو هیدرولیکی برای سیال روغن و در مدارهای هیدرولیکی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. شیر برقی هیدرولیکی از لحاظ بوبین در دو مدل تک بوبین برای شیر های ۲/۲ و دو بوبین برای شیر های با پورت های ورودی و خروجی بیشتر استفاده می شود و در حالت های وسط باز، وسط بسته و ضربدری و موازی می باشند. با توجه به نوع عملکرد وسط باز، بسته، موازی یا ضربدری با تحریک بوبین با نیروی الکتریسیته میدان مغناطیسی ایجاد شده به نیروی مکانیکی تبدیل و به مجرابند منتقل می شود.

قیمت فروش انواع شیر برقی

هزینه و قیمت فروش انواع شیر برقی برای سیال های مختلف متفاوت می باشد. سه مولفه نوع سیال، فشار کاری و درجه حرارت در تعیین قیمت فروش انواع شیر برقی موثر می باشد.

جمع بندی

یکی از بهترین مراکز فروش انواع شیر برقی در تهران ایمن کنترلز می باشد. این مجموعه طرف قرارداد بهترین و برترین برنها در سراسر جهان می باشد. از این رو تمامی محصولاتی که به مخاطبین خود ارائه می دهد از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که قیمت فروش انواع شیر برقی و سایر تجهیزات این مجموعه بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. شما سروران گرامی می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع شیر برقی با ما در ارتباط باشید.

از همراهی همیشگی شما سروران سپاس گزاریم
تحریریه ایمن کنترلز

راه های ارتباطی

آدرس دفتر مرکزی : تهران – سهروردی – خیابان بهار شیرازی – رو به روی اداره پست – مجتمع امین – طبقه ۷ – واحد ۲۷

۰۲۱۸۸۸۱۱۱۳۲

۰۲۱۸۸۳۴۴۱۱۲

۰۹۱۲۹۲۲۳۳۰۶

۰۹۱۲۹۵۳۶۴۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *