آشنایی با قیمت دتکتور گاز نیتروژن

امروزه در بسیاری از مکان ها و منازل آتش سوزی رخ می دهد. عواملی که باعث آتش سوزی می شوند، گاز های موجود در فضا می باشند. حال این گاز ها با چشم دیده نمی شوند به همین دلیل از دتکتور ها برای شناسایی گاز های سمی و گاز های قابل اشتعال استفاده می کنند. سنسور های گاز یا دتکتور ها تجهیزاتی هستند که به منظور شناسایی گاز های سمی، گاز های قابل اشتعال و انفجار، گاز های اکسید کننده و به طور کلی گازهای خطرناک در مراکز حساس مورد استفاده قرار می گیرند. این دتکتور ها مجهز به سیستم های اعلام و اخطار دیداری یا شنیداری یا صوتی می باشند به همین دلیل قیمت این دتکتور ها با هم متفاوت می باشد، حال می خواهیم قیمت دتکتور گاز نیتروژن را برای شما شرح دهیم.

جهت مطالعه محتوای ۴ دقیقه ای ذیل با ما در ارتباط باشید.

گاز نیتروژن چیست؟

امروزه بیش‌ تر افراد گاز نیتروژن را می شناسند. نیتروژن یک عنصر غیر فلزی می باشد که در گروه پانزدهم جدول تناوبی قرار دارد. گاز نیتروژن یکی از گاز های غیرفعال می باشد. این گاز را به عنوان گازی که به سختی در آب حل می‌ شود، می شناسند. گاز نیتروژن، گازی است که مشتعل نمی‌ شود و این گاز نمی‌ تواند با سایر گاز ها یا عناصر واکنش نشان دهد.

کاربرد گاز نیتروژن

گاز نیتروژن کاربرد های بسیار زیادی دارد که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  1. گاز نیتروژن در نگهداری ماده‌ های غذایی
  2. گاز نیتروژن در غواصی
  3. گاز نیتروژن در دارو سازی
  4. گاز نیتروژن در صنعت ساخت و ساز
  5. گاز نیتروژن در صنایع الکترونیک
  6. گاز نیتروژن در صنایع فولاد
  7. گاز نیتروژن در تصفیه نفت و فلزات
  8. گاز نیتروژن در تولید برق از نیروگاه های زغال سنگ
قیمت دتکتور گاز نیتروژن - ایمن کنترلز
فروش دتکتور گاز نیتروزن همراه با تخفیف ویژه – ایمن کنترلز

دتکتور گاز چیست؟

دتکتور ها تجهیزاتی هستند که به شما کمک می کنند تا اگر به هر دلیلی گاز در فضای کار شما نشت کرد، متوجه حضور گاز در اطراف خود شوید و اقدامات لازم را برای رفع خطر انجام دهید. از این دتکتور ها برای شناسایی گازهایی از قبیل اکسیژن، مونو اکسید کربن، سولفید هیدروژن و گاز نیتروزن و انواع گاز های قابل اشتعال زا، استفاده می کنند.

 دسته بندی دتکتور های گاز

دتکتورهای گاز را معمولاً به دو دسته دتکتور گاز ثابت و دتکتور گاز پرتابل یا دتکتور گاز قابل حمل دسته بندی می کنند. هر یک از این دتکتور ها دارای ویژگی های مختلفی می باشند. این دتکتور ها را متناسب با کاربری هایشان مورد استفاده قرار می دهند. برخی از مدل های سنسور های قابل حمل دارای ویبراتور یا لرزاننده می باشند که از این سنسور ها برای اعلام خطر به کاربران استفاده می شود.

انواع سنسور ها در دتکتور های گاز

انواع دتکتور های گاز شامل سنسور های زیر می باشند.

  1. سنسور کاتالیزوری
  2. سنسور مادون قرمز
  3.  سنسور حرارتی
  4. سنسور الکترو شیمیایی

موارد استفاده از دتکتور گاز نیتروژن

بهتر است بدانید برای اندازی گیری گاز های خنثی مانند نیتروژن از آنالایزر ها استفاده می کنند.

  1. دتکتور گاز نیتروژن در ساختمان ها
  2. دتکتور گاز نیتروژن در کارخانه ها
  3. دتکتور گاز نیتروژن در پارکینگ ها
قیمت دتکتور گاز نیتروژن - ایمن کنترلز
خرید دتکتور گاز نیتروژن از بهترین فروشگاه با قیمت مناسب – ایمن کنترلز

دتکتور های گاز دی اکسید نیتروژن

دی اکسید نیتروژن یک گاز قهوه ای یا زرد رنگ با بوی تند و مشخص می باشد. اگر دی اکسید نیتروژن را در آب حل کنیم حال زمانی که این گاز با آب واکنش دهد، باعث تولید اسید نیتریک می شود. دی اکسید نیتروژن را می توان در صنایعی که سوخت دیزل در آن ها استفاده می شود، مشاهده کرد. سمی ترین گاز تولید شده در سوخت گازوئیل، گاز دی اکسید نیتروژن می باشد.

مزایای دتکتور گاز نیتروژن – قیمت دتکتور گاز نیتروژن

قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن در دوز های پایین می تواند چشم و گلو را تحریک کند، یا باعث سردرد، حالت تهوع و کاهش تدریجی قدرت شود. در صورتی که اگر در معرض گاز دی اکسید نیتروژن در دوز های بالا قرار بگیرید استنشاق این گاز می تواند باعث بروز آب در ریه ها و مرگ شود. با نصب دتکتور ها می توان از اینمشکلات جلوگیری کرد.

گاز های تولید شده توسط ماشین ها از قبیل کربن مونو کسید و دی اکسید نیتروژن باعث ایجاد مسمومیت و سردرد و در نهایت مرگ انسان می شود. اگر گاز دی اکسید نیتروژن بالاتر از ۳ppm باشد آن گاه این گاز می‌ تواند موجب مسمومیت و سپس باعث مرگ شود. با نصب دتکتور های دی اکسید نیتروژن می توان از مرگ حتمی و یا مسمومیت جلوگیری کرد. این دتکتور ها باعث صرفه جویی اقتصادی در میزان برق مصرفی فن ها و هواکش ها می‌ شود.

تولید گاز نیتروژن نیز از سوختن هیدرو کربن ها به وجود می آید. این گاز تولید شده بسیار سمی می باشد.  منابع عمده تولید گاز نیتروژن از سوخت موتور های احتراق داخلی یا موتور های دیزلی و نیروگاه های حرارتی می باشد.

با نصب دتکتور های گاز نیتروژن در مناطقی که گاز ها وجود دارند می توان میزان قرار گرفتن در معرض این گاز ها را کنترل کرد. حال با نصب دتکتور گاز نیتروژن در مناطقی که کارگران در معرض گازهای اضافی قرار دارند می توان کارگران را در امان نگه داشت.

هر چه قدر در دتکتور های گاز نیتروژن از سنسور های بالاتری استفاده شود آن گاه قیمت دتکتور گاز نیتروژن نیز بالاتر می رود.

محاسبه قیمت دتکتور گاز نیتروژن

گاز های هیدوروژن و اکسیژن به شدت قابل انفجار می باشد. اما گاز نیتروژن دارای قابلیت انفجاری نمی باشد. گاز نیتروژن با توجه به این که عنصر خالص می باشد رسانایی الکنریکی چندانی ندارد، پس تماس نیتروژن با قطعات الکترونیکی موجب اتصال کوتاه نخواهد شد. دتکتور یا سنسور نیتروژن، شناسایی گاز نیتروژن را بر عهده دارد. اگر غلظت گاز نیتروژن در مکان ها بیشتر از حد معین شود این دکتورها با علائمی وجود این گاز را هشدار می دهند. این دتکتور های گاز نیتروژن از این رو از خطرات احتمالی جلوگیری می کنند. دتکتور های گاز نیتروژن نسبت به دیگر دتکتور ها از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

سخن پایانی

با وجود سیستم های ایمنی مانند دتکتور گاز نیتروژن در تمام مکان ها می توانید از خطرات احتمالی مانند آتش سوزی و موارد دیگر جلوگیری کنید.

وجود این سیستم های ایمنی باعث می شود که هزینه های شما در مشکلات احتمالی بسیار کاهش یابد.

ایمن کنترلز دارای بهترین تجهیزات در سیستم های ایمنی می باشد. این مجموعه بهترین دتکتور گاز را  دارا می باشد و با بهترین قیمت دتکتور گاز نیتروژن را به فروش می رساند.

از طریق ارتباط با مجموعه ایمن کنترلز می توانید با مشاوره رایگان یک خرید مطمئن را داشته باشید، محصولات این مجموعه دارای بالاترین کیفیت ممکن می باشند.

با سپاس تحریریه ایمن کنترلز

راه های ارتباطی

آدرس دفتر مرکزی : تهران – سهروردی – خیابان بهار شیرازی – رو به روی اداره پست – مجتمع امین – طبقه ۷ – واحد ۲۷

۰۲۱۸۸۸۱۱۱۳۲

۰۲۱۸۸۳۴۴۱۱۲

۰۹۱۲۹۲۲۳۳۰۶

۰۹۱۲۹۵۳۶۴۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *