آژیر اعلام حریق از جمله تجهیزاتی است که برای تامین امنیت مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله انواع مختلفی دارد که از لحاظ نصب و کاربری متفاوت می باشد. آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر نوعی از سیستم اعلام حریق است که به صورت صوتی و تصویری هشدار خطر را اعلام می نماید. این وسیله به گونه ای عمل می کند که در صورت وقوع اتفاقی از جمله آتش سوزی علاوه بر این که آژیر را به صدا در می آورد می تواند محل دقیق بروز حادثه را نیز به افراد نشان دهد. شرکت های مختلفی امروزه اقدام به تولید انواع سیستم اعلام حریق می نمایند. آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر یکی از سیستم های پیشرفته و جدید است که اکنون در بازار عرضه می شود.

برای نصب سیستم اعلام حریق می بایست از یک شرکت با سابقه کمک بگیرید. شرکت های با سابقه با تجربه و نیروی متخصصی که دارند می توانند سیستم اعلام حریق شما را به طور استانداردی نصب نمایند. اگر نمی دانید چه سیستمی مناسب ساختمان شما می باشد نیز می توانید از مشاورین این شرکت ها کمک بگیرید تا در خرید آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر
آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر

انواع آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر

آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر از لحاظ ساختار طراحی شده انواع مختلفی دارد. تفاوت انواع این آژیر ها در تعداد لوپ طراحی شده برای آن ها می باشد.

نحوه عملکرد آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر طوری طراحی شده است که به طور کامل نمامی قطعات از دتکتور ها و… کد گذاری شده اند. همین موضوع باعث شده تا در هنگام وقوع آتش سوزی به طور دقیق بر اساس کد گذاری مخصوصی که دارد محل دقیق را نشان خواهد داد. طراحی این برنامه باعث شده است تا زمانی که اتفاقی رخ می دهد افراد هر چه سریع تر به سراغ محل وقوع حادثه بروند و مشکل را رفع نمایند و دیگر وقت آن ها صرف پیدا کردن محل آتش سوزی به هدر نمی رود. حال شاید برای شما نیز جای سوال باشد که این جای دقیق کجا مشخص می شود؟ در پاسخ باید بگوییم که محل دقیق حادثه در این سیستم ها بر روی کنترل پنل مشخص می شود و در هنگامی که آژیر به صدا در می آید افراد می بایست ابتدا و با سرعت به کنترل پنل این سیستم مراجعه کنند.

اجزاء آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر

این سیستم اجزاء مختلفی دارد که هر کدام وظیفه ای را در جهت ایجاد امنیت ساختمان را در برابر حوادث آتش سوزی دارند. این اجزاء از جمله موارد زیر می باشد:

آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر
آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر

تمام تجهیزاتی که در بالا نام برده شد این قابلیت را دارند که کد گذاری شوند و در هنگام حوادث بتوانند آدرس دقیق را نشان دهند.

کاربرد آژیر اعلام حریق آدرس پذیر

آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر در ساختمان هایی با فضای وسیع کاربرد دارد. زیرا در صورت وقوع حوادث آتش سوزی در این ساختمان ها به علت این که فضای بزرگی دارند پیدا کردن فضایی که حادثه در آن رخ داده است زمان بر خواهد بود. همچنین فضا های پر خطر، پرتردد و ساختمان های مسکونی بزرگ و شلوغ می بایست از این نوع سیستم اعلام حریق استفاده کنند. این کار باعث بالا بردن امنیت این نوع فضا ها می شود و اقدامی ضروری برای جلوگیری از حوادث جبران ناپذیر می باشد.

انواع روش های آدرس دهی آژیر اعلام حریق آدرس پذیر

آدرس دهی در این سیستم ها به روش های مختلفی انجام می گیرد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.

  1. آدرس دهی به صورت دستی: در این روش به صورت دستی اعدادی را مبنی بر کد گذاری به تجهیزات این سیستم داده می شود. در این نوع تنظیم آدرس دهی امکان جا به جایی بین برند های دیگر وجود ندارد و به همین دلیل طرفدار کم تری نیز دارد.
  2. آدرس دهی به صورت فیزیکی: در آدرس دهی فیزیکی از طریق دیپ سوئیچ و کلید های گردان کد گذاری و آدرس دهی انجام می شود. این روش با استفاده از دیپ سوئیچ بسیار سخت و پیچیده تر از سایر روش ها می باشد. اما به کار گیری کلید های گردان می تواند روش آسان تری برای آدرس دهی محسوب شود. این نوع از آژیر اعلام حریق به دلیل این که می تواند بین برند ها جا به جا شود محبوبیت خاصی دارد و کاربرد آن نسبت به سایرین بیش تر می باشد.
  3. آدرس دهی به صورت خودکار: در این مدل پنل به طور خودکار عمل آدرس دهی را به صورت دقیق انجام می دهد. اما نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که در این روش جا به جایی بین برند های مختلف امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل کاربرد کمی نسبت به روش آدرس دهی به صورت فیزیکی دارد.

برای اطلاع از این که کدام سیستم و روش آدرس دهی برای فضای شما بهتر است می بایست با متخصصین در این زمینه مشورت نمایید تا نتیجه خوبی از آژیر اعلام حریق آدرس پذیر خود بگیرید.

آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر
آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر

مزایای آژیر فلاشر اعلام حریق آدرس پذیر

این سیستم دارای مزایای زیادی می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *