برای جلوگیری از آتش سوزی و اطلاع زودهنگام از علائم آتش سوزی در یک مکان سرپوشیده و روباز، استفاده از اعلام حریق واجب شناخته می‌ شود. از این رو دستیابی به اطلاعات و جامع درباره اعلام حریق فایرون که یکی از پرتقاضاترین برندهای این سیستم در بازار داخلی است، با مطالعه این مطلب صورت خواهد گرفت.

علل اصلی استفاده از اعلام حریق

آتش سوزی یکی از مخرب ترین اتفاقات خطرناکی می‌ باشد که شناخت دلایل و عوامل آن، اهمیت بسیاری دارد. از این رو برای پی بردن به مواردی که احتمال آتش سوزی را در یک مکان افزایش می‌ دهد، نیاز است از ملزومات و یا فناوری های سامانمند بهره گرفته شود. سیستم اعلام حریق، یکی از مواردی است که می‌ تواند در جلوگیری از وقوع آتش سوزی مکانی، کمک کننده باشد. حتی با بهره گیری از این سیستم، می‌ تواند آتش به وجود آمده را قبل از شعله ور شدن و ایجاد تخریب بیشتر، خاموش کرد.

اعلام حریق به عنوان یک سیستم فناوری، با بهره گیری از نیروی برق و متعلقات ویژه، قدرت تشخیص علائم آتش سوزی نظیر حرارت و دود را دارد؛ بنابراین با نصب این سیستم در مکان های مختلف، با احساس کوچکترین علائم آتش سوزی، می‌ تواند از وقوع آن جلوگیری به عمل آورد. اعلام حریق به صورت سقفی و زمینی مورد نصب قرار می گیرد و سیستم کارکردی و متعلقات آن توسط برندهای مختلف و مجوزدار به تولید می رسند.

اعلام حریق فایرون
اعلام حریق فایرون

در سیستم اعلام حریق، اعلام آتش سوزی برای رفع آن، با بهره گیری از یک آژیر خطر صورت می گیرد. آژیر های خطری که برای این سیستم تهیه شده اند، می توانند از قدرت صوتی و نوری متغیری برخوردار باشند و در قسمت های مختلفی مورد نصب قرار بگیرند. متعلقات مهم سیستم اعلام حریق، شامل پنل مدیریتی، دتکتور، شستی و آژیر و فلاشر می‌ باشند.

برند فایرون بهترین برند سیستم اعلام حریق

در تهیه سیستم اعلام حریق مناسب، برند این سیستم اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو در صورتی که متقاضیان آگاهی لازم را از کارایی و نوع کارکرد محصول ندارند، می توانند با تهیه برندهای معتبر سیستم اعلام حریق، از کیفیت کارکردی سیستم اعلام حریق اطمینان حاصل نمایند. برند فایرون یکی از معتبرترین برندهای عرضه کننده‌ انواع سیستم اعلام حریق می‌ باشد. این برند، متعلق به کشور ایران است و به صورت مستقل، در تولیدات خود، کیفیت ساخت عالی را به نمایش گذاشته است.این برند با استفاده از متریال های درجه‌ یک، در تولید انواع متعلقات مورد نیاز سیستم اعلام حریق، پیشرو بوده است.

متریال ضد حرارت و ضد آتش تولید شده توسط این برند، کارایی سیستم اعلام حریق را افزایش داده و می‌ توانند در هنگام ایجاد آتش سوزی نیز فعالیت خود را انجام دهند. این برند دارای مجوز تأییدی از سازمان آتش نشانی و همچنین نظام مهندسی را دارد و به عنوان استانداردترین سیستم اعلام حریق، معرفی می‌ شود. ضمانتی که توسط شرکت فایرون برای سیستم و متعلقات آن ارائه شده است، در محدوده زمانی دو ساله می‌ باشد. در این محدوده زمانی، کارکرد نامناسب و انواع مشکلات موجود در سیستم ساختاری پنل و… قابل پیگیری و رفع می‌ باشند.

اعلام حریق فایرون در نوع سقفی و زمینی می‌ باشد. این برند، با توجه به ارائه انواع سیستم نصبی آدرس پذیر و متعارف برای اعلام حریق، کیفیت عالی ساختار داخلی پنل مدیریتی را نیز به نمایش گذاشته است. نصب این محصول توسط کارشناسان ویژه، به راحتی انجام شده و آزمایش آن به آسانی انجام می‌ شود. برای نصب سیستم اعلام حریق، باید از کارشناسان ویژه و مجرب در این حوزه، کمک گرفت.

متعلقات اعلام حریق فایرون

تمامی لوازمی که برای سیستم اعلام حریق فایرون مورد نیاز است، به صورت یک پک، ارائه می‌ شود. در داخل این پک، انواع دتکتورها، پنل های مختلف با تعداد زون متعدد، شستی و… قرار دارند.

اعلام حریق فایرون
اعلام حریق فایرون

دتکتور وسیله ای مهم در کارکرد سیستم اعلام حریق می‌ باشد که به عنوان پرفعالیت ترین محصول در این سیستم شناخته می‌ شود. دتکتور موردنظر با داشتن انواع مختلف، از سطح کیفی گوناگونی برخوردار می‌ باشد. دتکتورهای برند فایرون، از بیشترین میزان حساسیت در تشخیص عوامل آتش زا بهره مند هستند. همچنین قدرت اطلاع رسانی این محصول به پنل، فوق العاده می‌ باشد. دتکتورهای برند فایرون، در انواع حرارتی، دودی و گازی تولید شده اند. این محصولات با توجه به تخصص انحصاری در تشخیص دود، حرارت حداکثری تعیین شده و همچنین گاز، موفقیت بالایی را کسب کرده اند. نوع گازی این محصول در نوع ۲۲۰v می‌ باشد.

پنل برند فایرون، توانایی لازم را برای مدیریت زون های متعددی دارا است که براساس منطقه تعیین شده و نصب سیستم و دتکتور در آن ها، کارکرد خود را به انجام می رساند. دتکتورهایی که در متراژ معینی از مکان نصب شده اند، در داخل یک منطقه یا زون قرار می گیرند. هر زون در پنل مدیریتی، مدیریت جداگانه ای را دارا است. پنل مدیریتی سیستم اعلام حریق فایرون، دارای ۶ زون به صورت حداقل و ۱۸ زون به صورت حداکثر می‌ باشد.

این محصول به عنوان یک عامل هشدار دهنده به صورت زمینی نصب می‌ شوند که مانند کیفیت کارکردی دتکتور، از بهترین کارایی و ساختار فنی برخوردار است. این محصول دارای قابلیت ریست بوده و کارکرد سریع و عالی را دارا است.

اعلام حریق فایرون
اعلام حریق فایرون

قیمت انواع اعلام حریق فایرون

با توجه به ایرانی بودن برند فایرون، قیمتی که برای این سیستم درنظر گرفته شده است، در کنار قیمت سیستم اعلام حریق برند خارجی، بسیار مناسب می‌ باشد. عموما بسیاری از متقاضیان با آگاهی از قیمت مناسب این سیستم، به پایین بودن کیفیت کارکردی این محصول پی می برند؛ اما به جرات می‌ توان گفت که کیفیت ساختاری سیستم فایرون در کنار کیفیت متریالی و فنی متعلقات آن، کارکرد فوق العاده ای را به نمایش می گذارد.

با انتخاب سیستم اعلام حریق فایرون، صرفه اقتصادی بسیار عالی برای افراد فعال در ساخت و ساز فراهم می‌ شود. استفاده از تعداد بالایی از متعلقات سیستم موردنظر برای ساخت یک بنای چند طبقه با کاربری مسکونی و تجاری، هزینه هنگفتی را به وجود خواهد آورد. از این رو انتخاب برند فایرون برای تهیه سیستم اعلام حریق موردنظر، زیرکانه می‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *