پک اعلام حریق شامل تمامی وسایل و تجهیزاتی می شود که برای ایمن کردن ساختمان در برابر حریق مورد نیاز می باشد. به طور کلی می توان گفت پک اعلام حریق شامل تمامی تجهیزاتی می شود که می بایست در زمان آتش سوزی به افراد خبر دهد و محل دقیق آتش سوزی را به آن ها نشان دهد. با وجود این سیستم افراد به موقع از وقوع حوادث ناگهانی مربوط به آتش سوزی مطلع می شوند. این سیستم از طریق صوت یا همان آژیر و چراغ چشمک زن و ی هر دو می تواند در مکان های مختلف و در زمان های لازم اعلام خطر نمایند.

خرید پک اعلام حریق استفاده بهینه ای است که می توان برای نصب یک سیستم اعلام حریق مناسب و مقرون به صرفه داشت. تهیه پک اعلام حریق برای تمامی فضا ها الزامی و ضروری است و بهتر است در تمامی ساختمان ها با هر کاربری که دارند نصب شود زیرا با توجه به حوادث اتفاق افتاده در می یابیم که پیشگیری از حوادث بهتر از درمان آن است. خیلی از برند هایی که مشغول تولید سیستم های مختلف اعلام حریق می باشند در شرکت خود پک مخصوصی را با توجه به شرایط مختلف آماده می کنند.

پک اعلام حریق
پک اعلام حریق

این کار باعث می شود تا هر فردی بتواند پکی مناسب با شرایط خود و ساختمانی که قصد ایمن نمودن آن دارد را با صرف کم ترین زمان خریداری نماید. حتی برخی افراد می توانند برخی از وسایلی که در پک قرار دارد و نیازی به آن ها ندارد را حذف نماید. اما باید به این نکته توجه نمود که در برخی موارد نمی توان وسایل مورد نیاز برای تکمیل یک سیستم اعلام حریق را از برند های مختلف استفاده نمود. معمولا بهتر است تمامی تجهیزات موجود در پک اعلام حریق مربوط به یک برند باشد زیرا ممکن است برخی برند ها بعضی از تجهیزات را پشتیبانی نکند.

همچنین بهتر است نصب و راه اندازی تمامی قطعات موجود در پک اعلام حریق توسط متخصصین شرکت انجام شود.

انواع پک اعلام حریق

پک اعلام حریق موجود در شرکت های مختلف ممکن است تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند. این تفاوت ها به دلیل وجود تفاوت در بودجه، سلیقه و کاربری ساختمان افراد می باشد. نکاتی که در ادامه گفته می شود نکات مهمی هستند که می بایست در خرید پک اعلام حریق رعایت شود.

این پک شامل حداقل تجهیزات مورد نیاز برای اعلام حریق می باشد. در این پک تامی تجهیزات اضافه ای باعث آپشن های بیش تر می باشد حذف شده اند به همین دلیل این پک ارزان تر از بقیه می باشد.

تمام محصولات موجود در پک اعلام حریق می بایست دارای استاندارد بین المللی باشند.

تمامی تجهیزات مربوط به سیستم اعلام حریق موجود در این پک ها می بایست دارای تاییدیه آتش نشانی باشند تا بتوان با خیال راحت آن ها را در ساختمان به کار برد.

تمامی تجهیزات موجود در پک اعلام حریق می بایست دارای گارانتی مناسبی باشند. شرایط گارانتی در هر شرکتی متفاوت است و همچنین دارای مدت زمان متفاوتی نیز می باشد.

پک اعلام حریق
پک اعلام حریق

در خرید پک اعلام حریق حتما باید توجه داشته باشید که تمامی محصولات موجود در پک دارای گارانتی باشند تا در صورت وقوع هر گونه مشکل برای هر کدان از قطعات بتوان قطعه مورد نظر را تعویض نمود.

قطعات موجود در پک اعلام حریق

پک اعلام حریق شامل تعدادی از قطعات مورد نیاز برای تامین امنیت لازم در برابر حوادث مربوط به آتش سوزی می باشد. برخی از قطعات موجود در پک قطعاتی می باشند که خرید آن ها ضروری و الزامی می باشد؛ اما برخی از قطعات تجهیزات اضافه ای هستند که می توان آن ها را حذف نمود. بهتر است پک اعلام حریق را به صورت کامل خریداری نمایید و تمام قطعات اضافه را نصب کنید، زیرا همین قطعات و آپشن های اضافه باعث بالا رفتن امنیت در برابر حریق و بهتر عمل کردن سیستم اعلام حریق می شود.

برخی از این قطعات معمولا شامل موارد زیر هستند که در ادامه به آن اشاره شده است.

تمامی تجهیزاتی که در یک سیستم اعلام حریق موجود است با توجه به کاربری خاصی از فضای مورد نظر تهیه می شود. شما نیز اگر قصد خرید پک اعلام حریق را دارید می بایست کاربری و مساحت فضای مورد نظر خود را به مشاوریت شرکتی که قصد خرید از آن را دارید اعلام نمایید.

قیمت پک اعلام حریق

سیستم اعلام حریق دارای قطعات زیادی می باشد که همه این قطعات ویژگی یکسانی ندارند. بلکه تفاوت هایی با یکدیگر دارند که این تفاوت ها باعث تاثیر گذاری روی قیمت ها می شود. اکنون در این مطلب نکاتی را که موجب تفاوت در قیمت قطعات موجود در پک اعلام حریق می باشد را شرح می دهیم.

پک اعلام حریق
پک اعلام حریق

برند های مختلف دارای پک اعلام حریق می باشند که با توجه به برند مورد نظر قیمت گذاری می شوند. هر برندی با توجه به نوع ساخت و کیفیت کار خود می تواند قیمت مشخصی داشته باشد.

قطعات موجود در پک اعلام حریق هر کدام دارای کیفیت مشخصی می باشند. این کیفیت دارای درجه بندی در لول های مختلفی است که معمولا دارا درجه ۱، ۲ و ۳ هستند. توصیه می شود از قطعاتی با کیفیت بالا استفاده کنید تا در هنگام وقوع حادثه بهترین عملکرد را داشته باشد.

تجهیزان اعلام حریق به طور کلی دارای دو حالت اتومات و دستی دارند. طبیعی است که حالت اتومات دارای قیمت بیش تری باشد زیرا در طراحی این گونه قطعات تکنولوژی و قطعات بیش تری استفاده شده است.

کی دیگر از عواملی که می تواند بر روی پک اعلام حریق تاثیر بگذارد هزینه مربوط به نصب و راه اندازی آن است. هر شرکتی نرخ مشخصی برای انجام این کار دارد که می تواند قیمت پک مدنظر شما را متغیر از سایر شرکت های مشغول در این زمینه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *